1. Haberler
  2. Erzincan
  3. SARIGÜL BU FİYATLARLA ÇİFTÇİ PARA KAZANAMAZ VE TARLASINA KÜSER

SARIGÜL BU FİYATLARLA ÇİFTÇİ PARA KAZANAMAZ VE TARLASINA KÜSER

CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül, Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) açıkladığı hububat alım fiyatlarıyla ilgili olarak açıklama yaptı.

featured
Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül, Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) açıkladığı hububat alım fiyatlarıyla ilgili olarak açıklama yaptı.

TMO, 2026 yılı makarnalık ve ekmeklik buğday alım fiyatını ton başına 16 bin 500 TL, arpayı ise 12 bin 750 TL olarak belirledi. Üreticinin eline ton başına buğdayda 19 bin 514 TL, arpada 15 bin 764 TL geçecek.

Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) açıkladığı hububat alım fiyatları hayal kırıklığı yaratmıştır.

“Verilen fiyatlar üreticiyi sevindirecek, çiftçinin yüzünü güldürecek, tarladaki emeğin karşılığını verecek bir fiyat değildir.”

TÜİK’in makyajlı enflasyon rakamları bile yüzde 60’larda gezerken; mazota, gübreye bir yılda yüzde yüzden fazla zam gelmişken; buğdaya yüzde 22 artış layık görmek çiftçilerin alın terini, emeğini yok saymaktır. Çiftçiyi enflasyona ezdirmektir. çiftçinin zarar etmesi demektir. Çiftçiye bir daha ekme demektir

Bu fiyatlarla çiftçi para kazanamaz ve tarlasına küser. Çiftçi kazanacak ki üretime devam edecek. Çiftçiyi küstürürseniz, kendi çiftçinizden esirgediğiniz, paraların iki mislini, hem de dolar olarak Rusya, Kanada, Ukrayna çiftçisine verirsiniz. zaten yıllardır yaptıkları budur.

“Bakanlık bu fiyatı yeniden gözden geçirmelidir. Çünkü çiftçi zarar ederse, Türkiye zarar eder. Tarımı hor gören yarını zor görür”

Ürün bedellerinin 45 gün içerisinde ödenecek olması da üreticiyi ayrıca mağdur edecektir. Çiftçiden alacağı olanlar bekliyor mu? Mazot borcu bekliyor mu? Gübre bayisi bekliyor mu? Banka bekliyor mu? Elektrik faturası bekliyor mu? Ürün bedelinin en az yüzde 50’si teslimat anında, kalan kısmı ise en geç 15 gün içerisinde üreticilerimizin hesabına yatırılmalıdır.

Bakanlık bu fiyatı yeniden gözden geçirmelidir. Çünkü çiftçi zarar ederse, Türkiye zarar eder. Tarımı hor gören yarını zor görür.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
SARIGÜL BU FİYATLARLA ÇİFTÇİ PARA KAZANAMAZ VE TARLASINA KÜSER
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Bizi Takip Edin
Giriş Yap

Ajans 29 ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!