1. Haberler
  2. Erzincan
  3. 4 yıllığına yeni birlik yönetimi seçiliyor

4 yıllığına yeni birlik yönetimi seçiliyor

Erzincan Arı Yetiştiricileri Birliği Seçimli Genel Kurulu yapıldı. 1174 üyesi bulunan birlikte, 4 yıllığına yeni birlik yönetimi seçiliyor.

featured
Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Erzincan Arı Yetiştiricileri Birliği Seçimli Genel Kurulu yapıldı. 1174 üyesi bulunan birlikte, 4 yıllığına yeni birlik yönetimi seçiliyor.
Erzincan Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Toplantı Salonunda yapılan Genel Kurula Erzincan Tarım ve Orman İl Müdürü Alper Koçaker, Erzincan Arı Yetiştiricileri Birliği Başkanı Rahmi Özendi, Elazığ Arı Yetiştiricileri Birliği
Başkanı Fırat Canbay, Tunceli Arı Yetiştiricileri Birliği Başkanı Kazım Doğan
ve Erzincanlı arıcılar katıldı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan Erzincan Arı Yetiştiricileri Birliği Başkanı Rahmi Özendi, konuşmasında; Erzincan’da birlik tarafından yapılan çalışmalara değindi. Erzincan’da sektörün gelişmesi adına verim ve kalitenin artırılması amacıyla Erzincan Valiliği, Erzincan Belediyesi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, DAP Bölge Kalkınma İdaresi, Erzincan Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, Erzincan İl Özel İdaresi, Erzincan Gıda Kontrol Laboratuvarı gibi
birçok kurumla işbirliği içerisinde çalışmaların sürdürüldüğünü vurguladı.
Yapılan çalışmalar neticesinde Erzincan Arı Yetiştiricileri Birliği’nin Tarım ve Orman Bakanlığı nezdinde birinci sınıf örgüt seçildiğini ve üyelere daha fazla tarımsal destekleme sağlandığına dikkat çeken Özendi, birliğin bu günlere
gelmesinde emeği geçenlere teşekkür etti. Genel Kurulda konuşan Erzincan Tarım ve Orman İl Müdürü Alper Koçaker, Erzincan’da arıcılık sektörünün ekonomik olarak büyük önem taşıdığını ve bunun yadsınamayacağını kaydetti. Arıcılık sektörü açısından Erzincan’ın yeri ve önemini vurgulayan İl Müdürü Koçaker, Türkiye’nin arılı kovan sayısı açısından dünyada 2. Sırada yer aldığını ancak kovan başına verimin artırılması için çalışacaklarını açıkladı. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın uygulamaya koyduğu planlı üretim neticesinde desteklerin artırıldığını vurguladı.
İl Müdürü Koçaker konuşmasında; “2024 yılı sonu TUİK verilerine 106.983 adet arılı kovan, 1.127 ton bal ve 53 ton balmumu üretimine sahip Erzincan’da üretilen doğal çiçek ballarının kendine has tadı ve aroması tüm ülkemizde
bilinir. Elbette bunda Erzincan’ın zengin florası kadar Erzincanlı arıcılarımızın
bilgi ve tecrübesi de büyük bir etkendir.
İlimizde 2024 yılında; 1.092 üreticiye 11.414.452 TL arıcılık destekleme ödemesi yapıldı. Erzincan’da arıcılıkta sürdürülebilir gelişme trendi yakalanması, verim ve kalitenin artırılması amacıyla 9 yıldan bu yana Erzincan
İl Özel İdaresinden sağladığımız finanse ile varroa paraziti ile mücadele ediyoruz. Bu alanda büyük ilerleme sağladık, çalışmalarımız devam edecek. Bakanlığımız tarafından gençlere ve kadınların tarımsal üretimde daha fazla yer almalarını önemsiyoruz. Erzincan’da arıcılık sektörünün gerek bal gerekse diğer arıcılık ürünlerinin üretiminin artırılması, ambalajlama, paketleme ve pazarlama tekniklerinin geliştirilmesi amacıyla çalışmalarımız artarak devam edecek. Erzincan ilinde 5 adet bal paketleme tesisi, 3 adet suni petek üretim tesisi
bulunuyor. DAP Bölge Kalkınma İdaresi tarafından sağlanan finansman ile birliğe ait yeni bir tesis daha önümüzdeki aylarda hizmete girecek. Yine Erzincan Geven Balına coğrafi işaret tescili yapılması yönünde Türk Patent Enstitüsü nezdindeki girişimlerimiz devam ediyor” diye konuştu.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
4 yıllığına yeni birlik yönetimi seçiliyor
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Bizi Takip Edin
Giriş Yap

Ajans 29 ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!