Erzincan Eğitim-İş Şube Başkanı Deniz Ergün, Milli Eğitim Bakanlığı’nın norm fazlası öğretmenlere yönelik re’sen atamalarını ve alan dışı görevlendirmeleri eleştirdi. Hukuka aykırı uygulamaların derhal durdurulmasını isteyen Ergün, mağduriyetlerin giderilmesi çağrısında bulundu.
Erzincan Eğitim-İş Şube Başkanı Deniz Ergün, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) norm fazlası öğretmenlere yönelik re’sen atamalarını ve alan dışı görevlendirmeleri sert bir dille eleştirerek, uygulamaların derhal durdurulmasını talep etti.
Ergün yaptığı yazılı açıklamada, MEB’de adaletsizlik ve keyfiyetin yaygınlaştığını belirterek, “Norm fazlası” gerekçesiyle yapılan re’sen atamaların öğretmenlerin mesleki ve insani haklarını hiçe sayan, açık bir sürgün politikası olduğunu vurguladı. Bakanlık döneminde öğretmenlerin cezalandırıldığını ifade eden Ergün, normların güncellenmemesi ve Talim Terbiye Kurulu’nun daralttığı alanlar nedeniyle birçok branşta ders saatlerinin azaltıldığını ve iş bilmez idarecilerin kararlarıyla yüzlerce öğretmenin norm fazlası durumuna düştüğünü dile getirdi.
Örneklerle durumu açıklayan Ergün, Seydikemer’den Bodrum’a yaklaşık 266 kilometrelik ve 4,5 saat süren re’sen atama ile hamile bir öğretmenin sürgün edildiğini, Isparta’da ise 179 kilometre uzaklıktaki bir göreve üç farklı vasıta değiştirerek ve yürüyerek ulaşılması gerektiğini belirtti. “AKP’nin ‘Aile Yılı’ söyleminin gerçek yüzünün aileleri parçalayan bu uygulamalarla ortaya çıktığını” ifade etti.
2025 Ağustos ayında gerçekleştirilen norm fazlası atamalarda, mevzuatta yeri olmayan “ilçe grubu” uygulamasının devreye sokulduğunu, bu uygulamanın uzak ilçeleri bir araya getirerek öğretmenleri yüzlerce kilometrelik mesafelere zorla gönderdiğini söyledi. Bu hukuksuz uygulamanın aile bütünlüklerini zedelediği ve büyük mağduriyetlere yol açtığını belirtti.
Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun ilgili maddelerine rağmen Bakanlığın hukuku çiğnediğini vurgulayan Ergün, sözleşmeli öğretmenlerin yönetmeliği esas alınarak kadrolu öğretmenlerin re’sen atanmasının tamamen hukuksuz olduğunu dile getirdi. Daha önce açılan davalarla hukuksuz atamaların durdurulduğunu ve yeni dava süreçlerinin devam ettiğini bildirdi.
Norm güncellemesi yapılmadan gerçekleştirilen atamaların, öğretmenlerin branş ve kademelerine uymayan alan dışı görevlendirmeleri beraberinde getirdiğini anlatan Ergün, lise öğretmenlerinin anaokulu veya özel eğitim sınıflarına gönderilmesinin mesleki itibarı zedelediğini ve eğitim kalitesini düşürdüğünü söyledi.
Eğitim-İş olarak hukuksuzlukların son bulması için tüm yasal haklarını kullanmaya devam edeceklerini belirten Ergün, “Öğretmenlerimizin yanında olmaya devam edeceğiz ve bu haksız uygulamaları mutlaka durduracağız” dedi.




