Erzincan Kent İçi Ulaşım Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Karaman, toplu taşıma sisteminde yeni dönemde önemli bir değişiklik yapıldığını belirterek nakit para sisteminin kalkacağını söyledi.
Konuşmasının devamında Karaman, yıl içerisinde 12 milyon 54 bin 135 kişiye taşıma hizmeti verdiğini belirterek konuşmasında şunları kaydetti: ‘ Bu yolcu sayısının içerisinde 8 milyon 965 bin 174 kişisi ücretli , 3 milyon 88 bin 565 kişi ise ücretsiz olarak seyahat etmişlerdir.2024 yılında kayda değer ölümlü bir kazamız olamamıştır. Ağır aksak ilerlese de en iyi hizmeti vermeye çalıştık. Bundan sonrada vermeye devam edeceğiz’ dedi. Konuşmasının devamında Karaman, 2010 yılında toplu taşıma hizmetleri Erzincan’da bir dönüşüm geçirerek yeni bir sisteme geçti. Minibüslerden halk otobüslerine dönüldü. Bunu yaparken de akıllı bilet sistemine geçtik. Bu mali açıdan oldukça külfetli bir konu. Ama Erzincan halkı daha rahat ederek ulaşım hizmetlerimizden yararlansın diye bu sisteme geçtik. Bu sisteme ilk geçtiğimizde halkın alışkanlıkları zor değişir düşüncesiyle hem akıllı bilet sistemini hem de nakit ödeme sistemini bir arada yürüttük. Fakat zaman içerisinde çağa ayak uydurmak nedeniyle oluşturmamız gereken bu sistemde bazı sıkıntılar yaşadık. Bunun ile ilgili bir çalışma yaptık. Akıllı kartlardaki sistemin yeni sisteme dönüşümü pek mümkün olmadı bunun ile ilgili 10 milyona yakın ciddi yatırımlar yaptık. Araçlar içerisindeki cihazları değiştiriyoruz. Ocak ayının 20’inden sonra yeni bir ücret toplama sistemine geçiyoruz.




