1. Haberler
  2. Erzincan
  3. Erzincan’da toplu ulaşımda yeni değişiklik  

Erzincan’da toplu ulaşımda yeni değişiklik  

Erzincan Kent İçi Ulaşım Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Karaman,2024 yılı değerlendirmesi yaparak, 12 milyon 54 bin 135 kişiye taşıma hizmeti verdiğini açıkladı. Karaman açıklamasında , araç içerisinde sadece Can Kart ve QR tanımlamasıyla, cep telefonları, kredi kartları ve bankamatik kartlarıyla ödeme yapılacağını söyledi.

featured
Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Erzincan Kent İçi Ulaşım Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Karaman,  toplu taşıma sisteminde yeni dönemde önemli bir değişiklik yapıldığını belirterek nakit para sisteminin kalkacağını söyledi.

Konuşmasının devamında Karaman, yıl içerisinde 12 milyon  54 bin 135 kişiye taşıma hizmeti verdiğini belirterek konuşmasında şunları kaydetti: ‘ Bu yolcu sayısının içerisinde 8 milyon 965 bin 174 kişisi ücretli , 3 milyon 88 bin 565 kişi ise ücretsiz olarak seyahat etmişlerdir.2024 yılında kayda değer ölümlü bir kazamız olamamıştır.  Ağır aksak ilerlese de en iyi hizmeti vermeye çalıştık. Bundan sonrada vermeye devam edeceğiz’ dedi. Konuşmasının devamında Karaman, 2010 yılında toplu taşıma hizmetleri Erzincan’da bir dönüşüm geçirerek yeni bir sisteme geçti. Minibüslerden halk otobüslerine dönüldü.  Bunu yaparken de akıllı bilet sistemine geçtik. Bu mali açıdan oldukça külfetli bir konu. Ama Erzincan halkı daha rahat ederek ulaşım hizmetlerimizden yararlansın diye bu sisteme geçtik. Bu sisteme ilk geçtiğimizde halkın alışkanlıkları zor değişir düşüncesiyle  hem akıllı bilet sistemini hem de nakit ödeme sistemini bir arada yürüttük.  Fakat zaman içerisinde çağa ayak uydurmak nedeniyle oluşturmamız gereken bu sistemde bazı sıkıntılar yaşadık. Bunun ile ilgili bir çalışma yaptık.  Akıllı kartlardaki sistemin yeni sisteme dönüşümü pek mümkün olmadı bunun ile ilgili 10 milyona yakın ciddi yatırımlar yaptık. Araçlar içerisindeki cihazları değiştiriyoruz. Ocak ayının 20’inden sonra yeni bir ücret toplama sistemine geçiyoruz.

Bu sistemde araç içerisinde nakit para geçmeyecek. Ancak can kart, cep telefonu ile qr kodu tanımlaması, kredi kartı ve bankamatik kartı dediğimiz maaş kartları ile ödeme yapılabilecek. Buradan Erzincan halkından beklentimiz can kart almaları noktasındadır. 20 günlük bir zamanımız var.  Bu zaman zarfında kartları temin ederek rahat ve daha ucuz seyahatlerini yapmaları gerektiğini düşünüyoruz. İleriki zamanlarda bu geçiş süreciyle ilgili bazı aksaklıklar olabilir. Bunların tedbirlerini almaya devam edeceğiz.Yeni sistemle uzaktan erişim ve nakit bakiye yüklemesi erişimi olacak. Yani vatandaş evinde, ofiste oturduğu yerde sisteme girerek yükleme yapabilecek. Bu sayede gişelerin yükü hafifleyecek.’ Şeklinde konuştu.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Erzincan’da toplu ulaşımda yeni değişiklik  
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Bizi Takip Edin
Giriş Yap

Ajans 29 ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!