Kelkit Belediye Başkanı Ünal Yılmaz, imar değişikliği ve yol satışı iddialarına ilişkin net bir açıklama yaptı: “Tüm işlemler yasal, yol satışı iddiası asılsızdır.
Kelkit Belediye Başkanı Ünal Yılmaz, son günlerde kamuoyunu meşgul eden ve sosyal medyada hızla yayılan bazı iddialara karşı kapsamlı bir açıklama yaparak, yanlış bilgilendirmelere karşı net tavır aldı.
Yılmaz, özellikle bir taşınmazla ilgili olarak “imar yolunun değiştirildiği” ve “belediyeye ait bir yolun satıldığı” yönündeki söylentilerin gerçekle hiçbir ilgisi olmadığını vurguladı. Başkan Yılmaz, iddiaların manipülasyon ve karalama amacı taşıdığını belirterek, “Bu tür mesnetsiz iddialarla kamuoyunu yanıltmaya kimsenin hakkı yoktur,” ifadelerini kullandı.
“İmar Planında Değişiklik Yapılmadı”
Yılmaz, söz konusu taşınmaza ilişkin olarak 2008, 2011 ve 2025 imar planı görsellerinin kamuoyuyla paylaşıldığını ve bu alanla ilgili herhangi bir imar düzenlemesinin hiçbir dönemde yapılmadığını söyledi. “İmar yolunda herhangi bir değişiklik söz konusu değildir,” diyerek iddiaları kesin bir dille yalanladı.
“Tüm Süreç Yasal ve Şeffaf”
Belediye başkanı, ilgili taşınmaza verilen inşaat ruhsatının, mevcut imar planına ve yasal mevzuata tamamen uygun biçimde düzenlendiğini açıkladı. Ayrıca belediye meclisinin gündemine yol değişikliğiyle ilgili herhangi bir maddenin alınmadığını, bu konuda resmi bir başvurunun da yapılmadığını belirtti.
“Belediye Meclisi kararı olmadan hiçbir işlem yapılması mümkün değildir,” diyen Yılmaz, tüm süreçlerin hem yasal çerçevede hem de kamera kaydıyla belgelendiğini vurguladı.
“Yol Satışı İddiası Hayal Ürünü”
İddiaların en çok dikkat çeken kısmı olan “yol satıldı” söylemine de değinen Yılmaz, bu ifadenin tamamen gerçek dışı olduğunu belirtti. “Belediyemiz tarafından ne bir satış ne bir tahsis ne de kişiye özel işlem gerçekleştirilmiştir,” diyerek söylentilerin siyasi ve kişisel hedefler doğrultusunda kurgulandığını ifade etti.
“Eşitlik ve Adalet En Temel İlkemizdir”
Kelkit Belediyesi’nin, tüm vatandaşlara eşit mesafede durduğunu ve hiçbir zaman kişiye özel ayrıcalık tanınmadığını vurgulayan Başkan Yılmaz, adalet ve şeffaflık ilkelerinden asla taviz verilmediğinin altını çizdi.
“Hukuki Süreç Başlatıldı”
Yılmaz, belediyeye, şahsına ve bağlı bulunduğu siyasi partiye yönelik ortaya atılan iddialar karşısında yasal sürecin başlatıldığını da açıkladı. “Gerçek dışı ithamlarla ilgili gerekli tüm hukuki adımlar atılmıştır. Bu süreçlerin yakından takipçisiyiz,” dedi.
“Alnımız Ak, Başımız Dik”
Göreve geldikleri günden bu yana şeffaf ve denetlenebilir hizmet anlayışıyla çalıştıklarını söyleyen Başkan Yılmaz, halkın güvenine layık olmak için mücadele ettiklerini belirtti. “Algılara değil, hizmetimize ve belgelerimize güveniyoruz,” ifadeleriyle kamuoyuna seslendi.
“Açık Çağrımızdır: Özür Bekliyoruz”
Yılmaz, sosyal medyada gerçeğe dayanmadan yorum yapan, paylaşımda bulunan veya beğeni yoluyla bu kampanyaya destek veren herkesten açık şekilde özür ve helallik beklediklerini ifade etti. “Kimsenin bir kişinin onurunu hedef alan söylemlerle kamuoyu oluşturmaya hakkı yoktur,” diyerek çağrısını yineledi.




