CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül, 18 Mart Çanakkale
Zaferi’nin 110. Yıldönümü ve Şehitleri Anma Günü nedeniyle Erzincan Valiliği tarafından düzenlenen törende konuştu.
Sarıgül, “Bugün özgürce yaşıyorsak, bayrağımız göklerde dalgalanıyorsa, ezanlar okunuyorsa bunları Çanakkale zaferine ve şehitlerine borçluyuz.” dedi.
Sarıgül şunları söyledi:
Çanakkale, yedi düvele karşı verdiğimiz, ölüm‐kalım mücadelesidir.
Çanakkale, emperyalistlere, diz çöktürdüğümüz yerdir.
Çanakkale bir mühürdür. Bu mühür, bu toprakların sonsuza kadar bizim olduğunu gösterir.
Çanakkale bir ruhtur. Bu ruh vatanını canından çok sevmektir.
Üzerinden 110 yıl geçse de Çanakkale ruhu bu topraklarda yaşıyor.
Bizi ayakta tutan o ruhtur, bizi bir arada tutan o ruhtur.
O ruh bayrağımızdır, şehitlerimizdir, vatanımızdır.
Biz tarih boyunca bağımsız yaşamış bir milletiz.
Biz büyük bir devletiz, biz büyük bir milletiz.
Çanakkale şehitliğinde Türkiye’nin her köşesinden şehitler yatmaktadır.
Bizi büyük yapan kardeşliğimizdir.
Cami de bizim, cem evi de bizim. Ramazan ayı da bizim, Muharrem ayı da bizim.
Osmanlı da bizim Cumhuriyet de bizim.
Alp Arslan Gazi de bizim, Gazi Mustafa Kemal de bizim.
Allah’ım birlik ve beraberliğimizi bozmasın. Allah’ım Devletimize zeval vermesin.




